Renderful
Under 2019 bestämde jag mig för att konsulta i egen regi och startade därför Renderful. Renderful är ju inget riktigt ord utan en ihopslagning av orden ”Render” och ”Wonderful”. ”Render” är processen att skapa, omvandla eller presentera något på ett visst sätt och ”Wonderful” betyder ju underbart eller fantastiskt. Med Renderful vill jag vara med och hjälpa företag att skapa härliga kundupplevelser helt enkelt.
Jag har sedan starten stöttat företag som Svenska Spel, Telia, Adlibris och Öresundsbron på området och jag samarbetar med flera andra mindre nischkonsulter. Läs mer om vilka områden jag kan stötta i nedan eller kontakta mig här.
Jag hjälper till med
Kartläggning av kundresan
Kundresekartläggning
Kartlägga och optimera kundresan genom att använda data för att skapa en mer personlig och engagerande kundupplevelse.
Voice of the Customer (VoC) och feedback loops
Integrera kundfeedback systematiskt för att ständigt förbättra förståelsen för kundens behov och önskemål.
Analytics
Skapa förutsättningar för att använda avancerade dataanalysmetoder för att identifiera kundbeteenden, preferenser och behov.
KPI ramverk
Kundsegmentering
Dela upp kunder i olika grupper baserat på deras beteende, demografi och köpmönster för att skräddarsy kommunikation och erbjudanden.
Tvärfunktionella arbetssätt
Tvärfunktionella team
Etablera tvärfunktionella team eller forum som kombinerar expertis från olika avdelningar (t.ex. marknadsföring, försäljning, IT) för en mer holistisk syn på kundupplevelsen.
Kund- och datadriven kultur och Ledarskap
Utveckla en företagskultur som värdesätter samarbete och öppenhet kring data.
Change Management
Hantera förändringsprocessen inom organisationen som en kombination av uppifrån och ned och nedifrån och upp för att säkerställa en smidig övergång till nya system och processer.
Design och genomförande
Design och genomförande
Utveckla, designa och implementera specifika kundupplevelser och kundinteraktioner i befintliga verktyg och plattformar.
Rådgivning och stöd
I valet av verktyg och plattformar som stöder datadriven CX och kundanalys, som CRM-system, dataanalysverktyg och AI-drivna insiktsplattformar.
AI och generativ AI
Implementera de senaste teknologierna som AI och maskininlärning för att förutse kundbeteenden och automatisera vissa aspekter av kundupplevelsen.
Vill du prata mer – hör gärna av dig!